Hello, friends!
We have a real winter, truth, it is snowing and then
it is thaws! Well, and as it is coldish in the street , the winter is a time
for visiting of the interesting exhibitions! Continuing the theme of the «Ballet»,
now I will tell you about the exhibition «Brodovitch: from Diaghilew to
Harper's Bazaar», which passes in the Garage Center for Contemporary Culture
and it is timed to coincide with the 15th anniversary of the Harper's Bazaar
magazine in Russia.
The exhibition is not big, but it is a very
informative! Unfortunately, here is
forbidden any photography, but we will share with you a small amount of photos,
we taken photos from the web site: afisha.ru. The exhibition «Brodovitch: from Diaghilew
to Harper’s Bazaar» is a unique exposition, which has been presented in Russia
and it is devoted not so much the magazine Harper's Bazaar, and emigrant from
Russian is Alexey Brodovitch , to be exact his talent graphic design. In fact,
he is the pioneer of a modern fashion magazine. What is his merit? And what is
he made for our favourite glossy magazines?! =))
Alexey Brodovitch became the founder of modern
typesetting and design, he was the discoverer, who has decided to combine the
images with the text and he has transformed a magazine into a single whole from
cover to cover. He began with design of posters for «The Diaghilew Russian
Ballets», but soon he became the most famous art director of magazine Harper's
Bazaar and his belief and truth served the magazine of more than 15 years. His lots
of works are presented in the exhibition, which covers of the magazine since
1934 till 1958. Here you also can see a series of his photos «The ballet»,
which he was made in New York
in 1930. There are a lot of photos of the Brodovitch behind the work, which were
made by such famous photographers as Arnold Newman, and Henri Cartier-Bresson. My
favorite the cover became the cover the magazine with Audrey Hepburn and, of
course, we couldn't pass by a cover with the brainless woman, I wish, that I
could not show it, but some of you have the opportunity to look at it in real
time at an exhibition, we were amazed and we are heavy to present, how this
idea was realized to life without Photoshop and other graphics programs! In general, the exhibition is very interesting
and in a certain measure is unusual, see photos, read about the great person
and if possible visit the exhibition «Brodovitch: from Diaghilew to Harper's
Bazaar». We love you!
Привет,
друзья!
У нас
настоящая зима, правда, снег идет и тут же тает! Ну, а так как на улице
холодновато, зима-это самое время для посещения интересных выставок! В
продолжение темы «Балета», сегодня расскажу Вам про выставку «Бродович: от
Дягилева до Harper’s Bazaar»,
которая проходит в Центре современной культуры «Гараж» и приурочена к 15-летию
журнала Harper’s Bazaar в России.
Выставка
не большая, но очень содержательная! К сожалению, любая фотосъемка здесь
запрещена, но небольшим количеством фотографий мы с Вами поделимся, взяли мы их
с сайта: afisha.ru. Выставка «Бродович: от Дягилева до
Harper’s Bazaar» - это единственная экспозиция, которая была представлена в
России, и посвящена она не столько журналу Harper’s Bazaar, сколько выдающемуся
русскому эмигранту Алексею Бродовичу, а точнее его таланту графического
дизайна. По сути, он первооткрыватель современного модного
журнала. В чем же его заслуга, и что же он сделал для наших любимых глянцевых
журналов?!=))
Алексей
Бродович стал основателем современной верстки и дизайна, он был тем
первооткрывателем, который решил совместить изображение с текстом и превратил
журнал в единое целое от корки до корки. Начинал он с оформления афиш для «Русских балетов»
Дягилева, но вскоре стал самым известным арт-директором журнала Harper’s Bazaar
и верой и правдой служил журналу больше 15 лет. На выставке представлено очень
много его работ, а точнее обложек журнала с 1934 года до 1958 года. Здесь Вы
также можете увидеть серию его фотографий «Балет», которые были сделаны в Нью-Йорке
в 1930 году. Много фотографий самого Бродовича за работой, которые сделали
такие известные фотографы, как Арнольд Ньюман и Анри Картье-Брессон. Моей самой
любимой обложкой стала обложка с Одри Хепберн, и, конечно, мы не смогли пройти
мимо обложки с женщиной без головы, жаль, что не смогу ее показать, но у
некоторых из Вас есть возможность взглянуть на нее в реальном времени на
выставке, поразило нас то, что выглядит она потрясающее и тяжело представить,
как эта задумка была воплощена в жизнь без Photoshop и других графических
программ! В общем, выставка очень интересная и в определенной мере необычная,
смотрите фотографии, читайте о великом человеке и по возможности посетите выставку
«Бродович: от Дягилева до Harper’s Bazaar». Любим Вас!
The exhibition «Brodovitch: from Diaghilew to Harper's Bazaar»
I was wearing:
I was wearing:
Брошка
помпон (Brooch pompom) Hand made
Комментариев нет:
Отправить комментарий